tisdag 26 juli 2016

Fästingar och Pokemongo

Har precis kommit hem från en rejäl taxrunda och har plockat en miljon fästingar på hundarna OCH MIG. Hundarna får ju Bravecto, så deras fästingar - de som biter sig fast - dör ju efter ett tag. MEN JAG DÅ (sa Gren, som vi brukar säga)? När kommer Bravecto för människor? Jag är vaccinerad mot TBE, men borrelia kan man ju få tusen gånger. Plus att de är så äckliga, fästing-asen. Jag kollar mig alltid när jag har varit ute, men har ändå haft säkert tio stycken som har bitit sig fast den här semestern. UÄH.

Och det spelar ju ingen roll om det är varmt, soligt, regnigt, kallt, snudd på inte om det är sommar eller vinter heller. Det är alltid lämplig väderlek för fästingar. Jag är helt övertygad om att om man släppte en atombomb som utplånade i princip allt liv på jorden så skulle det ändå bara dröja några minuter innan en fästing kröp fram ur den radioaktiva askan, spottade i nävarna och var redo att ta nya tag.

Annars gör jag inte många knop. Läser en såndär proffsblogg som jag och min dotter och randig katt retar ihjäl oss på för att allting är så djävla tillrättalagt och perfekt hela tiden. Samt mysigt. Och härligt. Och varje inlägg får tuuuuusen kommentarer om hur fint och piffigt och mysigt och härligt allt är. HAT är vad jag känner för sånt. Kan dock ej låta bli att läsa ändå så det är väl fel i huvudet på mig på något sätt. Är snart bara ett musklick från Michael Douglas' karaktär i Falling Down så det är kanske bäst att jag går OFFLINE.

Obs: Spelar inte det här Poke-Mongo. Tycker dock att själva idén är rätt smart, och kul att lata människor kommer ut och rör på sig, så jag fördömer ingen. Härförleden läste jag ett inlägg på Facebook där en veterinär vittnade om att många hundars promenadfrekvens hade fått ett rejält uppsving sedan spelet lanserades, men höjde ett varningens finger för att inte gå till överdrift i värmen eftersom hundar, till skillnad från människor, inte kan svettas.  Det finns en baksida med allt. 
 

6 kommentarer:

  1. Jag har inte tittat in på proffsbloggen på flera veckor. Öppnade den nu. Min kollega på redaktionen såg bilden på yaya herself eller vad fan människan heter. "Det var en fin mamma!" sa han. Mitt blodtryck! Har nu haft en lång utläggning som osat galla. Alltså dessa bilder på vattenmeloner och ananasar...måste hon överdriva så? En jävla vattenmelon har väl alla sett? En sak till: Börjar inte hennes kille se lite ansträngd ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte konstigt om han ser ansträngd ut när han gissningsvis inte kan röra sig ur fläcken utan att bli regisserad så att bilderna ska bli PERFEKTA...

      Radera
  2. Bara SEX bilder på en islatte? Jag tycker det är i snålaste laget faktiskt. Jag filar på en motreaktion....

    SvaraRadera
  3. Sex, SEX kommentarer på islatten också. Blir man bitter? Ja, en smula.
    "Åh, vad god!"
    Får jag låna din hink och spy lite?

    SvaraRadera