torsdag 16 juni 2016

Pain is pleasure?

Har varit på massage hos ett handbollsproffs som lätt hade kunnat passera som karaktären Gregor Clegane i Game of Thrones. Han var cirka 210 cm mellan axlarna och hade nävar som dasslock. Den som vill se hur man ser ut efter en sån behandling får kolla på instagram pga att jag inte orkar föra över några bilder till datorn. Har hela ryggen full av blåmärken, jag skojar inte nu. Och det gjorde så pass ont att kallsvetten pärlade ibland. Men OH MAJ GADD vad det hjälpte. Sov som en liten kattunge hela natten, känner mig tio år yngre i kroppen (och okej, DET ÄR INTE SÅ UNGT, men skitsamma) idag. Det var lätt värt de 600 spännen som jag fick hosta upp för att bli dängd i massagebänken så golvet vibrerade. "Vill man ha det mysigt så får man gå till HÄLSA OCH HELHET", dundrade Gregor Clegane i barsk ton och gick loss på mina muskelknutor som om det handlade om att sätta en avgörande straff.  Berget Som Rider är numera Berget Som Masserar.

Sen vann ju Sverige VM-kvalet (eller PLAY-OFF:en eller vad det heter för nåt tufft nuförtiden) i handboll och är därmed klara för VM i Frankrike i januari. Så det passade ju liksom ihop lite där även om Gregor Clegane inte hade något med det att göra. Ville mest få till en snitsig slutknorr på detta intetsägande inlägg, det gick väl sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar