söndag 12 juni 2016

Och helgen kom och helgen for, för helgens skull har jag sålt mina skor och satt mina strumpor i pant i en bod, med helgen håller jag uppe mitt mod

För att travestera Fröding dårå. Det är för lite Frödingcitat i tillvaron, men jag hittade inget som riktigt passade söndagsångesten, för det är väl lite tveksamt om han visste så mycket om, så jag fick snitsa till den där med gott öl. Fast egentligen är det väl Robert Burns som ska ha äran, Fröding bara översatte väl om jag inte missminner mig. AJA SKITSAMMA. Den här helgen har det varit student. Hela Facebook har varit fullsmetat av bilder från skolavslutningar från klass noll till studentfirande med vita mössor och glada människor som ska ha sommarlov. Känner helt missunnsamt att jag också vill ha sommarlov, jag har väl också gått i skolan? Eller åtminstone suttit och våndats på diverse LÄRPLATTFORMAR och svettats och mödats över trökiga böcker om pedagogik och tunga och mastiga böcker om djurskydd och lagstiftning. Men jag får väl nöja med mig med att vara såkallat ledig på kvällar och helger istället, för det är fyra långa dryga veckor kvar tills min semester börjar. Däraf söndagsångesten, uttalad av en latmask som tycker att hon fått för lite kvalitetstid i trädgården med ett glas vin och en deckare den här helgen, och då har jag ändå inte gjort speciellt mycket mer än att träna viltspår och rensat bort all kirskål från potatislandet, ett Sisyfosarbete av rang förvisso. Jo, sen har jag kollat på hästhoppning och herrarnas VM-kval i handboll, eller PLAY-OFF som det tydligen heter nuförtiden. Noll fotbolls-EM, orkar verkligen inte med X gånger nittio minuters ändlöst harvande på mittfältet för att i bästa fall prestera ett eller två sketna mål. BORING. Tveksamt om jag ens ska se Sveriges matcher. Vi har i och för sig tippat på jobbet som vi brukar göra, det är sen gammalt (vilket bilden nedan visar), men för det behöver man ju inte sitta och seg-glo på alltihop, det räcker ju att läsa resultaten dagen efter.

Inledde inte så djävla bra 2008, men det blev bättre sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar