fredag 17 juni 2016

It's a Zyklon B movie

Får skärpa till mig lite nu så jag inte hamnar i nån trälig bloggtorka så mina cirka 2½ läsare tröttnar för att jag aldrig skriver nåt spännande om mitt glammiga liv. HAHAHA. Men just nu händer det faktiskt inte jättemycket. Jag jobbar ju för fan jämt, jämt, jämt, känns det som. Tycker faktiskt det känns helt djävla orimligt, någon borde verkligen se över arbetstidslagarna. Läste om nåt ställe i vården där man på försök hade infört 6 timmars arbetsdag med full lön och kände att kanske är det sjuksköterska man ska bli? Skojar bara, mina Florence Nightingale-skills är verkligen inget att skryta med och jag skulle inte kunna tänka mig något jobbigare än att jobba med jobbiga människor, känner folk i vården och anekdoterna om alla knäppon TAR JU ALDRIG SLUT. Sen jobbar jag ju alltså inte inom vården, men anekdoterna om knäppona på min arbetsplats verkar ju heller aldrig nå den bortre parentesen som omfamnar den mänskliga dumheten, så det går kanske på ett ut i alla fall.

Längtar efter semestern, men dit är det ytterligare tre veckor i grottekvarnen. Och så är det bara fotboll på tv och när jag körde till jobbet i morse så maldes det på om detta på Vaken, för idag ska ju SVERIGE, a k a Zlatan, sparka boll, och det var ju så dumt att matchen börjar klockan 15.00 och HUR SKA FOLK LÖSA DET? Det var som om en naturkatastrof var på väg att inträffa för denna av mig på förhand utdömda* och trökiga gruppspelsmatch råkar spelas vid en tidpunkt när många människor i arbetsför ålder befinner sig på jobbet. I en tid när all teknik och alla nyheter bara finns en knapptryckning iväg och det känns som att 99,9 % av mänskligheten har en SMARTPHONE så då kan de väl ha ett öga på matchen där?

Annat var det väl förr, på Ingemar Stenmarks tid, när en hel vaktmästarkår fick ägna en ansenlig del av sin betalda arbetstid på att baxa runt och koppla in stora sävliga tjock-tv-apparater i gympasalar och klassrum över hela Sverige, och alla satt som klistrade vid en flimrande svart-vit sändning. Jag var inte heller på den tiden speciellt intresserad av slalom, men tyckte ändå att de här tv-avbrotten var toppen, för om man inte ville titta så fick man sitta i klassrummet och rita istället.  Kanske ska göra det idag klockan 15 när Sverige ska få spö av Italien? Bara för att jag kan, typ, och alltid retar det väl någon.

Men det är i alla fall fredag. Och eftersom vi är så himla unika så ska vi äta tacos ikväll. Det händer inte ofta, så jag ser alltid fram mot det. Och så får man dricka vin! Och vi har veckans avsnitt av Game of Thrones kvar att se, så det ska betas av. Och idag får jag Lars Winnerbäcks nya skiva på posten (HEJ NITTONHUNDRATAL)!


* Är just för stunden extremt stöddig eftersom jag för stunden LIGGER I TOPP på jobbets prestigefyllda EM-tips där vi har tippat resultatet i alla matcherna i gruppspelet. Det kan vända extremt fort, så det gäller att passa på att njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar