tisdag 9 september 2014

Sväärjedemokraterna

Var och förtidsröstade igår. I det enda båset inne på bibblan stod en gubbe och velade i, jag lovar, tio minuter, minst. Sånt hade jag inte tid att vänta ut, så jag slet åt mig mina valsedlar och stod sedan i kön och stoppade ner dom i kuvert och trixade med röstkort och legitimation så att det skulle gå snabbt och effektivt att utöva sina demokratiska rättigheter. Fattar inte riktigt det där hyschandet kring var man står politiskt, ibland känns det som att folk hellre skulle erkänna att de gick på bordell än att de lagt sin röst på [insert valfritt parti].  

En sak som jag inte fattar är följande: Om man är ett rasistiskt parti, som låt oss säga Sverigedemokraterna, varför lägger man ens krut på att krydda valfläsket med löften om höjda pensioner och ökad välfärd (för vissa utvalda folkgrupper, reds anm) och yadayadayada. Vem är det de försöker lura egentligen? Tror de att de framstår som mer humana för att de lovar att somliga ska få njuta av guld och gröna skogar, det känns ju lite som att om man skänker en hundring till Rädda Barnen så är det lite mer okej att vara pedofil sen. Sluta upp med sådant där trams, omgående. Man kan polera en bajskorv, men när allt kommer omkring är det ändå bara skit. Så att säga.

1 kommentar: