söndag 28 september 2014

Little shop of horrors/Bonde söker fru

Igår skulle vi vara lite kulturella och gå på musikal. Musikal! Det är skumma grejer det. Ibland kan det väl vara rätt maffigt, men oftare får jag en känsla av att man liksom har tagit det sämsta från teatern och det sämsta från musiken och kokat ner det till någonting där folk talar rätt så uppstyltat och rätt som det är och helt omotiverat brister ut i sång, ungefär som i indiska filmer.

Igår var det Little Shop of Horrors som stod på menyn. Jag gillar den inte ens som film, och sannolikheten för att jag skulle gilla den som musikal kändes rätt så obefintlig. Men min man hade fått fribiljetter så vi tänkte att vi skulle ge den en chans för vem vet, det kanske skulle vara AMAZING. Kom inte och säg att vi inte har ett öppet sinne i den här familjen.

Fast amazing var det verkligen inte. Vi gick i pausen. Tur det var en paus i alla fall, så man inte behövde knuffa sig ut bland kultureliten som sutto som klistrade vid bänkarna. Sorry, alla ni-som-har-jobbat-så-hårt-med-detta, men det var verkligen ingenting för mig.

Har nu äntligen sett säsongsstarten på älskade Bonde söker fru. Gillar Erik mest av alla. ERIK! Honom hade jag velat dejta om jag hade varit 1. singel, 2. i 20-årsåldern. Sveriges näst starkaste man och han värmlänningen-eller-vad-han-nu-var gav so far ett ganska lamt och ointressant intryck, men det kanske tar sig. Den andre ynglingen, Jonatan, var ju en ytlig jävel, men han stack ju å andra sidan heller inte under stol med att han var det heller. Där förutspår jag att han väljer ut en klase snygga utseendefixerade storstadsbrudar som kommer att intrigera och ha sig på gården. BRING IT ON.

Hösten är här på allvar nu. Till den säger jag även där: BRING IT ON. Mmm...älskar hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar