måndag 8 september 2014

Helgen i bilder

Har varit i Stockholm i helgen, primärt för att deltaga i Tjejmilen. Jag skriver "deltaga", för jag har ju som bekant löpförbud, så min tid blev ju därefter. Men det känns så djävla surt att ställa in på grund av skada år efter år, så i år tänkte jag att jag i alla fall skulle vara med, om än gåendes. Att gå en mil är ju liksom ingenting ens om man begåvats med ett måndagsexemplar till kropp. Sen när jag väl stod där innan start så tänkte jag att jag får väl i alla fall småjogga lite när jag passerar starten, för syns skull om inte annat och det gick ju bra.. Sen gick jag ibland och småjoggade när jag tyckte det passade, och det gick bra.  Har dock DJÄVULSK träningsvärk idag, men det får man väl räkna med. Har ju inte sprungit ett steg på 4 månader eller nåt i den stilen, så det kunde ju ett barn räkna ut att det inte skulle bli smärtfritt.

Här kommer STOCKHOLM I BILDER:

Åker tunnelbana.
Spännande och lite läskigt på samma gång.

Herren vakar över de sina även här.


Den obligatoriska "Come and play with us
Danny"-bilden från hotellet. ALLA HOTELL
ser fan i mig ut som Overlook Hotel i The Shining,
har ni tänkt på det någon gång?
 
Vi besökte STUREGALLERIAN. Där var allting helt ofattbart
dyrt. Som det här: ett himla askfat för över 2000 spänn, och det
var ju inte ens speciellt snyggt. Rika människor har ingen smak.

 
Vi gled också förbi en bilhandel i närheten av Stureplan.
Det syns kanske inte jättebra, men de hade i alla fall en stor
djävla KAKBUFFÉ inne i bilhallen. Bord med vita dukar
där brackorna kunde sitta och dricka kaffe i dyrt
porslin och våndas över huruvida de skulle
slå till på en Porsche eller Ferrari idag.
 
Det här är NORRMALMSTORG. Här har jag ägt många hus
och hotell i Monopol. Ingen blev impad över denna merit.
 
Ja, så var det Tjejmilen då. Här står jag och trängs i startfållan.
Solen sken och alla var glada.
 
 
Efteråt får man medalj och ostkaka.
  
 
Det var många som passade på att sprida politiska budskap
i denna folkfest. Som här när kristdemokraterna försökte
visa sin humoristiska sida.
  
Roligast var dock skräckfilmsvarianten av Annie Lööf.
Vi såg kändisar! Bland annat såg vi demonregissören
 LARS NORÉN gå på en gata och smaska smågodis
ur en påse. Hann tyvärr inte föreviga denna händelse
p g a att vi satt på en buss som var i rörelse,
och Lars Norén var också i rörelse fast åt andra
hållet så att säga.
Här står i alla fall självaste löparlegenden och
mästarnas-mästare-deltagaren EVY PALM och slevar upp
gröt som om det inte fanns någon morgondag.
Vi bodde på samma hotell. COOLT.
 
Dagen efter satt vi i Kungsträdgården och lapade
sol och milkshake. Paolo Roberto höll sig undan.
Sedan var det dags att åka hem till Ankeborg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar