tisdag 16 september 2014

Questions and answers

En sak jag funderar över är när man läser såna där dödsrunor eller vad det heter, alltså när folk som känt den avlidne i sin krafts dagar skriver några rader om hur fantastisk den personen var och får detta publicerat på tidningens familjesidor. Någonstans i denna texten brukar det alltid komma en mening i stil med Våra tankar går i första hand till Olofs hustru och barn, och det är väl ett sätt att visa de anhöriga sin sympati kan jag väl tänka. Men räcker det inte med ett Våra tankar går till Bengts hustru och barn utan att man måste klämma in ett "i första hand" som åtminstone får mig att undra vart tankarna går "i andra hand". Man ser ju liksom aldrig ett  Våra tankar går i första hand till Bengts hustru och barn, och i andra hand att jag nu aldrig kommer att få tillbaks den där tjugan han lånade av mig 2006, och för övrigt var han förresten en riktig djävla skitstövel (det sistnämnda är möjligt att betrakta som såkallade tredjehandstankar).

Ja, det är väl som vanligt. Så många frågor, så få som kan besvara dom.

1 kommentar:

  1. Snackar vi 20 spänn eller typ en tjuga i foten? En jävla skillnad om du fragar mig.

    Annika

    SvaraRadera