onsdag 14 maj 2014

De hade varsitt skjutvapen och siktade på en svan som var brandgul om fötter och näbb, i övrigt vit

Ligger på soffan och slösurfar och GUD VAD DET LÅTER AVSLAPPNAT. Fast det är det inte. Har fått ett litet uppdrag i en ideell förening, och det var liksom inte en option att säga nej där och alla sa att "det är inte så betungande" och jag är ju luttrad inom föreningslivet och borde ha anat både oråd och ugglor i mossen, men det gjorde jag inte och nu har jag sålunda suttit och slavat med detta uppdrag sedan jag kom hem från jobbet, som för övrigt bjussade på övertid för cirka sjuttioelfte dagen i rad, och nu, 20.55, är jag hyfsat klar, ungefär lagom tills det är dags att borsta tänderna och gå och lägga sig och försöka samla ihop lite skönhetssömn innan klockan ringer kl 04.00. Kul liv man har. Min man har kommit med te två gånger och så har jag livnärt mig på clementiner eftersom fruktfatet stod inom räckhåll. Är superstressad över jobbgrejer, att jag inte hinner fixa i växthuset och peta ner några djävla salladsfrön i jorden, att jag inte vet hur jag ska rösta i EU-valet och att misstänker att jag inte hinner läsa ut "Kampen om järntronen" innan lånetiden går ut och jag vet inte hur man gör när man lånar om e-böcker och orkar inte sätta mig in i det heller. Kanske skulle fråga om det på biblioteket när jag ändå går dit och förtidsröstar, för det lär jag ju ha tid med. NOT. Här vilar inga halta löss förrän någon gång tidigast nästa vecka eller så. Känner dessutom att jag hela tiden måste kväva en helt orimlig impuls att fixa med min löparlåtlista på Spotify, det måste vara någon form av överslagshandling. 

Idag ringde en försäkringsmänniska och ville erbjuda mig fantastiska rabatter på allsköns försäkringar och han ville skicka offerter och bestämma tid för att ringa upp och diskutera saken igen, men jag hade inte tid att avsätta en kvart till det på en hel massa dagar. Eftersom han under ett antal dagars tid har ringt mig cirka 20 000 gånger utan att jag har svarat (har alltid mobilen på ljudlös och borde kanske börja ha supertajta kläder så att jag känner när den burrar, vilket jag uppenbarligen inte gör nu eller så var han en sån som bara låter det gå fram 0,3 signaler och sen har han inte tid längre, vad vet jag, till saken hör alltså att det var jag som från början bett honom kontakta mig för att ge mig ett pris på en schysst bilförsäkring eftersom jag tycker att min nuvarande känns lite skabbig och inte riktigt värdig en nästan sprillans ny bil, så det var inte så att han liksom desperat stalkade mig för att få sälja sin djävla försäkring, men som alla försäkringsförsäljare så ville han förstås pracka på mig en massa kombinationserbjudanden så att man har alla försäkringsäggen i samma korg så att säga) så hycklade han lite förståelse och till slut bestämde vi onsdag om en vecka, klockan 16, fast då hade han egentligen "lunch" (vad man nu kan tänkas ha för pissiga arbetstider när man säljer försäkringar) men kunde tänka sig att tänja på denna för min skull. Ja, eller för sin provisions skull får man väl kanske förmoda. Är faktiskt inte född igår även om jag uppenbarligen går på lätta finter om icke betungande ansvarsområden i ideella föreningar. Men alltså...försäkringar. Fy fan vilket tråkigt ämne det är. Jag har inte så mycket som öppnat mailet med offerten för jag somnar bara jag tänker på det.

Och sova var ordet, sa Bull. God natt, jord. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar