söndag 16 juni 2013

Ett litet bakslag

Dristade mig precis att ta en titt i kalendern. Det är ju midsommar nästa vecka, och då har jag någonstans tänkt att då är det snart semester, för jag skulle egentligen börja min semester vecka 26. Men av diverse olika skäl, alla trista, var jag tvungen att flytta fram min semester tre veckor. Det har jag ju vetat om jättelänge, men ändå har det där vecka 26 legat i bakhuvudet. En titt i kalendern gav dock vid handen att det är fyra veckor tills semestern börjar. Fyra veckor. Det är ju en hel djävla MÅNAD. Vad trött jag blev nu.

Tröstar mig med den förnämliga tv-serien Öbergs på Lillöga, en skärgårdsproduktion från nittonhundralängesen. Såg den aldrig när den gick i original, men det går ju lika bra nu. Älskar taffliga svenska tv-serier och den här verkar uppfylla alla krav. Stolpig dialog och lågt tempo. Minst tjugo minuter har gått och ännu har ingen kommit ut ur handelsboden. Istället står de med buskiga 70-talsskägg och brun manchester och fäller dryga kommentarer om sommargäster à la Vi på Saltkråkan. Hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar