onsdag 30 juli 2008

Where were you hiding when the storm broke?

Det är varmt. Folk säger jämt att man ska inte klaga på värmen nu när den väl har kommit, men jag har faktiskt aldrig bett om den här värmen, alltså har jag rätt att klaga. Jag tycker 20 grader är lagom varmt. Varmare än så behöver det faktiskt inte vara. Så som det är nu är olidligt. 

Idag har jag läst ut boken Kapplöpningen av Kåre Holt. Den handlar om när Amundsen och Scott for mot sydpolen, när förra seklet var ungt. Det kändes mycket passande att ta del av hur frostbitna och vindpinade män tänder sin lilla fotogenkamin och lyckas få temperaturen att stiga till minus trettio grader en dag som denna.  Jag kunde nästan simulera lite svalka bara genom att läsa om det.

Men boken tog som sagt slut, och min lägenhet blev den varmaste platsen på hela jorden. Jag är därför mycket nöjd med att jag deltagit i Wallanderloppet och vunnit en fet jävla fläkt. Jag ska komma ihåg att nämna detta för Christian, som vann en platt-tv i förra årets Humlestafett. 
En platt-tv svalkar ju inte det minsta idag, kan jag säga. Som en ren upplysning.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar