tisdag 22 juli 2008

I vår gistna kristna västerländska dollarcivilisation

När man varit på semester i tusen år förväntar man sig en brevlåda full med post när man kommer hem. Det hade inte jag. Min brevlåda innehöll några räkningar, samt ett reklamblad från Intersport i Lidingö Centrum som berättade att de hade 50 % rabatt och att de 100 första kunderna som kom till butiken tisdagen den 12/8 skulle få ett par skor. Gratis.

Kära Intersport, hur har ni tänkt här? Jag bor cirka 60 mil från Lidingö Centrum. Med dagens bensinpriser skulle den resan i runda slängar kosta mig 1500 spänn, vilket var exakt det pris som mina magiska gymnastikskor betingade en gång i tiden. Och då behövde jag inte lägga en hel dag på att resa samt säkert en halv dag på att köa och trängas med miljoner övriga mottagare av detta tvivelaktiga reklamblad.

Någon på Intersport borde ställas till svars för detta. Jag vet bara inte vem. Nu måste jag vila mina semesternerver, sedan återkommer jag med vässat tangentbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar