torsdag 25 juni 2026

260625

Torsdag! Lön! Hade så mycket på kontot att jag var tvungen att logga in i lönesystemet för att se så det inte blivit något fel där, men det såg ut som det skulle. Visste att det skulle finnas 10 000 extra i och med skattepengarna, men det var ändå mer än jag trott så jag har väl haft en sparsam månad dårå? Inte för att jag direkt brukar sprätta pengar omkring mig i vanliga fall heller i och för sig. Gud vilka angenäma bekymmer det är att fundera över varför man har så mycket pengar kvar i slutet av månaden istället för tvärtom. Så har det inte alltid varit, kan jag ju tillägga. 

Igår var det rehab efter jobbet. Fick ytterligare en ny övning som var att kliva upp på en rätt hög låda och  sedan upp med knät och stå och balansera på ena benet en liten stund innan jag klev ner igen, 10 x 3 per ben. Hade redan lite träningsvärk efter mitt hantelpass, så det var rätt jobbigt. Inte blev det bättre av att det dök upp någon slags kvinnlig variant av Bagaren, en kvinna i min ålder eller över som helt enkelt var imponerande vältränad och gjorde Bulgarian split squats med tunga vikter lika obekymrat som andra dricker ett glas vatten. Då känner man sig varken tuff eller spänstig. Rehab-Robert, kom tillbaks, allt är förlåtet. Fast dom kan väl bli skadade dom också, får man väl anta på goda grunder (eftersom både hon och Bagaren ändå befinner sig på ett rehab-gym). 

Åkte hem, släppte ut hundarna i trädgården för det var 26 grader varmt i skuggan och jag tänkte att det skulle gränsa till djurplågeri att ta ut dom på promenad. De sprang i och för sig omkring som tokiga, så de verkade inte direkt lida av värmen. Sen försvann båda två upp i bokskogen (som vi kallar en del av tomten  där det växer 4-5 bokar så det är ju inte som att vi har hektarsvis med mark) och vägrade komma på inkallning, vilket visade sig bero på att Tage hade hittat delar av en död kaja som var otroligt mycket mer spännande än att komma till matte. 
Fick in hundarna, masade mig själv ner till bibblan för att lämna och hämta böcker. Bibblan här i byn är också skolbibliotek och då har inte allmänheten tillträde, men nu under sommaren är det meröppet varje dag mellan 8-21. Stod och fumlade en god stund med att scanna mitt körkort för att komma in och undrade varför det inte surrade till i låset som det brukar när man har slagit sin kod, sen kom jag på att det var bemannat på onsdagseftermiddagarna och därför inte ens låst. Jaja. 
Släpade mig hemåt, fan vad det är jobbigt med sån här värme! Tränade ett pass yinyoga, sen var det kvällsmat och bok i soffan fram till läggdags. 

Idag är det biotorsdag, men eftersom min dotter opererade ut en visdomstand igår så är läget oklart idag. Förra gången var hon rätt så påverkad rätt så lång tid efteråt, och tandkirurgen hade sagt inför den här operationen att den tanden hade inte varit så farlig men den kvarvarande "ser INTE rolig ut". Det hade dock gått relativt snabbt, men hade blött rätt mycket. Vi får väl se i vilket skick hon befinner sig i senare idag. Popcorn lär ju i alla fall vara uteslutet.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar