Åkte sedan till stallet, förra gången vi skulle träffas och söka något bidrag via Idrottsarenan så gick det inte att logga in men nu funkade det och vi fick iväg vår ansökan. Satt sedan kvar en stund och pratade med K om huruvida det är rimligt att ha BOOT CAMP när det ska bli över 30 grader varmt, som det tydligen ska bli i helgen. Vi kom fram till att det inte alls känns rimligt, det blir liksom inte kul för någon, framför allt känns det inte schysst mot hästarna. Ridhuset är isolerat, men bara svalt de första 5-10 minuterna, sen blir det som en bastu därinne. Och ute är det ännu värre. Skogen känns inte heller som ett alternativ med alla flugor och mygg. Så nu är den efterlängtade BOOT CAMPEN framflyttad till vecka 32. Känns tråkigt men också lite skönt med en helg där man kan ta det lugnt i värmeböljan.
Kom hem rätt sent, tog direkt ut hundarna på kvällspromenad. När jag kom hem igen hördes ett konstigt ljud från grannarnas tomt, det visade sig att deras robotgräsklippare Glenn hade kört fast och stod och surrade envist på hög frekvens. Ringde upp och frågade om de var hemma, det var de inte så jag erbjöd mig att gå in och dra loss stackars Glenn. Men Glenn var en lättkränkt jävel så då gick det ett larm, fick ringa upp igen och få någon kod att blidka honom med. Sen stod han och tjurade och ville ändå inte starta, så att vara vänlig mot robotar hade man tydligen inget för, men men.
Idag ska jag jobba, handla, träna, sedan bara ta det lugnt är i alla fall planen. Vi får väl se hur det går med den saken.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar