onsdag 24 juni 2026

260624

Igår var ytterligare en rätt händelselös jobbdag, det kanske är så det ska vara nu? Det är ju inte händelselöst som att jag inte jobbar, jag har ju att göra om dagarna. Men det är nästan inga möten, jag pratar knappt med någon heller. Inte för att det gör mig något när jag ändå inte har kvar de kollegor som faktiskt var roliga att prata med, pratet som är nu är på nivån väder och det kan ju kvitta.  

Åkte till Willys och handlade efter jobbet, det gick på 600 spänn och då var det i princip bara frukt och grönsaker. Skulle inte maten bli billigare? Vet inte om jag håller med om det. Åkte sedan hem, gick ut med hundarna, tränade ett pass med hantlar. Dråsade ner i soffan med kvällsmat och bok. Bokade en tid för byte av vindruta eftersom jag har fått ett stenskott. Blev i det närmaste kränkt av det eftersom jag tycker att det inte ska hända på en nästan ny bil, haha. Fick tid på måndag, gött att få det gjort innan semestern i alla fall. 
Bokade också bord på en restaurang. På lördag fyller nämligen min son år och eftersom det skulle vara BOOT CAMP lördag och söndag så hade jag för längesen föreslagit att vi kunde gå ut och äta på fredagen istället och det var alla med på. Då. Meddelade igår i familjechatten att jag bokat bord 18.30. Ja, då visade det sig att svärdottern var på resande fot, dottern skulle operera bort en visdomstand dagarna innan och hade oklar tuggstatus (det visste jag i och för sig) och så vidare. Sen började spännande leken att hitta ett nytt datum när alla kunde. Första träff blev 17 juli, gud bevare mig för den moderna människan. 

Var dock själv en bidragande orsak till det då vi först bestämde 3 juli men så kom jag på att nejvisstfan, den helgen ska jag nog träffa mina syskon så då fick alla fram med kalendrarna igen och börja konferera. Min syrra är nämligen en sån person som får panik av att ha en dag eller helg utan något att göra (i det avseendet är vi fruktansvärt olika) och har följaktligen en ständigt fullbokad agenda och det kan möjligen vara något enklare att få audiens hos påve Leo XIV än att försöka pressa sig in i hennes kalender. Så när hon säger ett datum (långt fram i tiden) så är det lika bra att hugga fast i det, för annars ryker tillfället och då kan det dröja ett halvår till nästa lucka. 
Tydligen har vår mamma (82) helt lagt ner allt som har med städning att göra "eftersom det inte är kul" och lever enligt min syrra i något som i det närmaste kan beskrivas som en sanitär olägenhet, vilket hon (mamma) inte verkar bry sig det minsta om men min syrra kände att det var dags att göra en hygienhöjande insats "och då får ni banne mig komma och hjälpa till".  Inte för att jag direkt längtar efter att få städa, men det var längesen jag träffade mina syskon så man får väl ta tillfället i akt. 

Idag är det först jobb, sen rehab. Har inte sett vare sig Bagaren eller Rökarna på ett tag, men det finns ju andra karaktärer att förhålla sig till. Nu en gubbe som heter Robert (min fysioterapeut är en sån som alltid tilltalar folk med förnamn så det är inte som att jag har snokat i patientregistret). Oklart vad han, Robert alltså, har för krämpa, men han är i alla fall ytterst motvillig till att göra något åt den. Han klampar motvilligt in i gymmet i träskor, rätt så skitiga jeans och en undertröja som ger ordet solkighet ett ansikte. Sen vill han inte göra något, och fysiotereapeuten får jobba med lock och pock för att något ska hända. De flesta börjar sin rehabträning med att cykla 10 minuter som uppvärmning. Det finns två airbikes och sen en annan cykel-nånting som jag inte vet vad den heter, men den är utformad som att man sitter på en stol och trampar. Den kunde Rehab-Robert möjligen tänka sig att använda, men samtidigt inte för den är vänd från tv-skärmen som sitter på en vägg och där det brukar spelas upp olika evighetslånga youtubefilmer av flygfilmning av olika geografiska områden för att man ska ha något att vila ögonen på för så djävla roligt är det ju inte att sitta på en motionscykel. Rehab-Robert förhandlade sig till att han möjligtvis kunde tänka sig att cykla på stol-cykeln men bara om han fick se på motorcyklar samtidigt. Då fick fysioterepeuten dels gå och hämta en stor spegel som han gillrade upp på en stol framför stols-cykeln så att Rehab-Robert kunde se tv:n och sedan byta från långsam inzoomning av en dalgång i Utah, till ett program om motorcyklar. Whatever makes your boat float, antar jag. Jag tvingades därför glo på ett helt meningslöst  program om en snubbe som gick runt och pratade om olika motorcyklar, av vilket man ändå inte hörde något för ljudet var inte på. Men Rebab-Robert verkade i alla fall nöjd, cyklade sina 10 minuter och sedan gick han. Men det var kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Robert, vad vet man? Men ändå? Folk? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar