söndag 3 oktober 2021

Till stallet istället, v 39 2021, pt 2

Tog mig till stallet och förberedde mig för ett mördarpass på Köttbullen. Hon var nyklippt, då brukar hon bli lite piggare fast det tyckte jag inte direkt att hon var. Men vi kämpade på, tyckte i alla fall att hon kändes mer eftergiven och inte lika tjurig och motsträvig som hon känts de senaste veckorna. Och sedan, lo and behold! så skulle vi fatta galopp och plötsligt så kände jag hur hon riktigt satte in bakbenet under sig och sköt ifrån istället för att bara öka traven och falla in i galopp lite hur som haver. WHAT A FEELING! Var så nöjd så nöjd så nöjd. Sen skulle vi göra en övning där vi vände halvt igenom från C, fattade galopp från skritt och sedan var tanken att vi skulle rida förvända galopp längs med långsidan. Men då klantade yours truly till det för jag fattade liksom inte om jag skulle fatta höger eller vänster galopp för att den skulle bli förvänd när jag kom ut på spåret. Kände mig SÅ TRÖG, men det låste sig helt i skallen på mig. Blev mycket enklare när Karin sa att jag kunde fatta galopp innan jag vände halvt igenom, då blev det nämligen rätt. Och rätt så fina fattningar också för att vara från skritt och för att vara oss. TYPISKT nog så är det teorivecka nästa vecka. Då ska vi titta på när Karin filmade oss för några veckor sen. Ser inte fram jättemycket mot det för då var vi ju i en kris. Men det är säkert nyttigt att glo på det. Eller nåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar