måndag 18 oktober 2021

Till stallet istället v 41 2021 pt 1

Karin var fortfarande sjuk i fredags, men nu hade de i alla fall fått tag i en vikarie så det blev drop in-ridning. Vi var fyra stycken, vilket är helt perfekt. Köttbullen var på sitt stoigaste humör, vilket var mindre perfekt men det är ju bara att gilla läget och kämpa på. Vi red nån övning där man skulle trava över bommar och rakrikta, det gick ändå rätt så hyfsat. Man får ju ändå tänka på att det för något år sedan kändes som en omöjlighet att rida något annat än 20-metersvolter och inte ens det gick särskilt bra. Nu fixar hon 8-metersvolter i trav. Galoppen är fortfarande svår när hon inte vill, Vikarien hojtade att jag skulle "sitta i sadeln och driva fram med höfterna" men det är fan i mig lättare sagt än gjort när galoppen är så fyrtaktig som den är på Köttbullen. Men men. Ikväll tror jag det är markarbete, eller kanske till och med hoppning? GULP. 

1 kommentar:

  1. Jag hade en gult kök en gang som jag var väldigt förtjust i, numera är det mer sobra färger som tilltalar mig.

    Har sett de fem första avsnitten av "All creatures great and small" säsong 2, tror inte att du kommer att bli imponerad. Jag saknar mr Biggins (den tjurige jäveln) och Hodgekin, du vet han som jobbade för mrs Pumphrey. För att inte tala om Granville Bennett, den glada gamängen som drack James under bordet vareviga gang. Det är väl sa, inget slar originalet.

    Annika

    SvaraRadera