måndag 3 juni 2019

Johnnys sexliv

Övervakade vakteltuppen Johnnys förmåga att sprida sin säd en stund igår, och det går väl SÅDÄR för honom, han är inte direkt någon alfahanne om ni frågar mig. Såhär gör han när han är sugen: han närmar sig en höna och biter lite försiktigt tag i hennes nackfjädrar, vilket jag antar är vaktelspråk för "jag vill ligga". Hönorna svarar då i regel och rätt tydligt "tack, men nej tack" och vandrar till synes oberörda av hans ansträngningar iväg, och då gör Johnny någon form av överslagshandling, typ går och äter, innan han diskret smyger fram till nästa höna och upprepar beteendet. Och blir avspisad lika bryskt. Om alla män var som Johnny hade #metoo aldrig behövts känner jag, men för mina planer på att få lite fler vaktlar är det ju rätt förödande med en sån velourtupp. Jag räknade till sju misslyckade raggningar innan han fick till ett regelrätt ligg, så det kanske inte var så konstigt att inga ägg var befruktade ändå?

Aja, lade in nya ägg i kläckaren igår, så om sådär 17 dagar så får vi se. Stay tuned for the spännande fortsättning.

1 kommentar:

  1. Haha, stackars velourtupp, hönsen regerar!

    Annika

    SvaraRadera