söndag 3 juni 2018

The heat is on

JamenalltsådenhärVÄRMEN är allt jag förmår flämta fram när jag pratar med folk nuförtiden. Helt sjukt. Det har knappt blivit juni men det har sett ut och känts som högsommar i minst ett par veckor. Ur led är tiden. För ett tag sedan gnölade jag över att mina tomatplantor inte hade börjat blomma än. Så kom jag på att det var maj, inte augusti. Ord som "järnnätter" känns ju lite som ett skämt. Snarare att värmen håller en i ett järngrepp och omöjliggör all aktivitet som inte innefattar att sitta i skuggan och fläkta sig.
När det rätt så otippat blev vargavinter i påskas, då kollade jag tiodygnsprognosen i SMHI:s väderapp minst tio gånger om dagen för att se om det ändå inte skulle bli plusgrader inom rimlig framtid. Nu gör jag likadant fast hoppas på regn. Än så länge kammar jag noll. Millimeter dårå. Ja, men jag har ju i alla fall semester så jag är väl förbjuden att klaga antar jag. Fast det skiter jag i. DET ÄR FÖR VARMT. Sådärja, nu är det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar