måndag 11 juni 2018

Ska bara

Oj vad här inte bloggas. Har haft cirka 1000 bloggtankar i huvudet denna helg, plus att jag har fått en bloggutmaning av Mirre, plus att jag insåg att jag nog kunde blogga om min utmaning till henne för den var så längesen att jag nästan glömt den, men den var väl ändå lite...utmanande? Ja, och så ska jag blogga om hönsen. Om hönan Laura som kanske är en tupp (håll tummarna för att det inte är så, men tycker mig se ruskigt många tupp-kännetecken). Men en fredag när man först jobbat, sedan ridit och sedan kommer hem och tar ett glas vin...sen är ju den kvällen vigd åt Morfeus. Ja, så blev det lördag. Då var jag funktionär på en lydnadstävling och stod i stekande sol i många timmar och kom hem och var helt slut. Och igår så jobbade jag nästan hela dagen med mitt lönearbete. Ett par timmar var meningen, men så fick jag feeling och fick massor gjort. Men sedan var det plötsligt kväll. Det regnade även en liten (med betoning på liten) skvätt. HA-LLE-LU-JA får man väl ändå säga om det, tror det var sådär sex veckor sedan sist. 2018 års väder är verkligen KREJSI.

Ja, nu är det jobbvecka och fullt upp. Har en helvetesgrej nästa måndag och fram till dess är det bara att köra rakt in i kaklet, så ses vi på andra sidan. ELLER NÅT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar