onsdag 13 juni 2018

IT'S RAINING MEN...nä, men vatten

Häromdagen blev en person i min relativa närhet på riktigt sur på mig när jag sa att jag mest av allt önskade mig ett rejält regn. Hen bara "har det varit uppehåll så här länge kan det banne mig vara det veckan ut också" på ett sånt där liksom passivt aggressivt sätt som kan reta gallfeber på mig. Anledning: att det är student på fredag. Jag sa att för min del tyckte jag att det var viktigare att grundvattennivån stiger och att grödorna på fälten växer än att ett gäng 19-åringar ska slippa riskera att bli våta när de skrålar om studentens lyckliga dar inför släkt och vänner, och fick då till svar att "sådär säger du bara för att DU inte har någon som tar studenten i år" (sagt i snäsig ton dessutom). Det var så dumt att det nästan var roligt. Ännu roligare är att idag, för första gången på vad det nu kan vara, sex-sju veckor, kom det där efterlängtade regnet. Det kom en liten skvätt i söndags, cirka 18 droppar, men det räknas inte. Och igår regnade det i stan men inte hemma så det räknas inte heller. Men idag så! Fick köra SAKTA till jobbet för att det vräkte ner så man knappt såg vägen framför sig. Hoppas det håller i sig minst till fredag. Ja, kanske inte syndaflodsmängder, men ett lagom strilande. Bara för att JAG inte har någon som tar studenten i år. Hahaha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar