måndag 7 maj 2018

Till stallet istället, v18, pt1

Tack och lov för drop in-ridning när mansförkylningar sätter P för ens tänkta aktiviteter. Fast jag blev inte förkyld? Kände mig lite febrig och lite yr och vissen och hängig i typ tre dagar men det enda som hände var att jag blev lite rosslig i halsen. Aja, jag klagar inte (haha, jo. Nu med facit i hand är jag väl glad att det inte blev värre, fast hellre en förkylning med ett förlopp som kan följas än nån himla konstig låtsassjuka som man inte vet vartåt det kommer att barka).
Åkte i alla fall till stallet och red Bulldozern på fredagen. Vi var åtta stycken på drop in-lektionen varav tre var typ nybörjare så "vi som var lite mer rutinerade" fick rida rätt mycket självständigt. Gilla på den! Nu fick visserligen Bulldozern för sig att det var något JETEFARLIGT på en punkt utmed staketet (och det är så löjligt för hon är verkligen inte den typen, men hon har väl sina issues hon med), vilket sabbade en del av mitt tänkta lösgörande arbete. Men det gick rätt bra ändå. Sedan fick vi rida klart inne i ridhuset för det var så dammigt på utebanan och där gjorde vi ett galopparbete som hette duga. SÅ fina fattningar och stadig i formen. Det är övergångarna från galopp till trav som det finns lite mer (rätt mycket) att jobba på, men det kommer väl. Känner mig hur som helst helnöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar