tisdag 29 maj 2018

Holiday

Här ser ni en som har 10 dagars semester OCH: det ska vara såkallat kalasväder hela tiden. Nu är jag ju inte överförtjust i sol och bad, men det är ändå gött att ha sovmorgon, hugga ved, sitta i skuggan i trädgården och läsa en bok, äta glass och ha cirka noll planer för dagen.

Semestern inleddes dock med två deppigheter. Dels en jobbrelaterad bajsmacka som inte var så lätt att skaka av sig som jag hade önskat. Och dels var det dags att låta gamla gubbhunden Boris få somna in. Eftersom han blev 14 år minus några veckor, vilket är ASGAMMALT för en så stor hund, så var det mest av allt en tidsfråga, men ändå en svår sådan eftersom han var pigg och glad in i det sista. Dock blev han gradvis svagare i benen och fick svårare och svårare att lägga sig ner och resa sig upp, och svaret kom mer eller mindre av sig själv när han en dag förra veckan inte längre orkade hålla uppe sin egen kroppsvikt när han skulle gå nerför trappan. Där tyckte vi att gränsen för vad som är ett värdigt hundliv gick och då var det också ganska enkelt att fatta beslutet. Men det gör det ju inte precis roligare. Det är väl enda nackdelen med att ha djur, kan jag ju känna. När de blir sjuka och dör. Fy fan vad pissigt.

Jaha, men i övrigt så är det okej. Har ju som sagt semester. Blev tvingad att ta sen semester i år, och krävde därför att jag skulle få ha lite extrasemester i början av sommaren. Det var väl inte jättepoppis, men det var ju ingen annan som hade kommit på den briljanta idén så ingen kunde ju säga något om det. Plus att jag seriöst haft en helt orimlig arbetsbelastning hela våren. Har satt ner foten så det dånar och sagt ifrån så det visslar om det, så nu blir det förändring. Kan ju vara gött att ha en liten minisemester för att markera det, tänker jag som den mallapa jag är.

       

2 kommentarer:

  1. Ah nej! Fina Boris, han som lag i trappan och hindrade taxarna. Men helt rätt förstas. Jag bävar för när den dagen kommer hos mig. Kan inte tänka mig ett liv utan mina sma hariga monster.

    Tänker ni skaffa en ny större hund som komplement till de sma?

    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog en hund till så småningom, men i nuläget har vi inga direkta planer. Också oklart om det blir en stor hund eller ytterligare en tax...eller något helt annat, det får tiden och slumpen utvisa.

      Radera