torsdag 17 maj 2018

Proudly presenting: Christine Perfect

Långt innan vi ens satte spaden i jorden för hönshusbygget - och alla som hängt med vet att det är ett bra tag sen - så bestämde min man att en höna skulle heta Christine Perfect, efter sångerskan i Chicken Schack. Det tyckte han var utomordentligt fyndigt. Jag utsåg den här donnan till bärare av detta ståtliga namn. Min tanke var att eftersom hon är den ljusaste av hönsen så skulle det bli lätt för min man att känna igen henne (plus att Christine Perfect är/var blond så det kändes ju passande), men han har redan vid ett par tillfällen pekat på Jeanette och påstått att "det där är Christine Perfect", så min plan gick väl sådär.

Christine Perfect! Hon är något av en frontfigur som sig bör om man är uppkallad efter en
sångerska. Eller så är det bara så att man lägger märke till hennes utstrålning på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar