måndag 9 april 2018

Win-win FTW

Mitt jobb leder världscupen i omorganisation. Med hästlängder. Det är alltid mer eller mindre KAOZ känns det som. Mer i år än vanligt eftersom ett par personer slutat och deras arbetsuppgifter har vattnats ut i resten av koncernen så att ingen riktigt vet vem som förväntas göra vad. Färre personer på plats innebär ju dessutom att det räcker med en rejäl sommarförkylning hos en kritisk roll så rasar hela verksamheten som ett korthus. Vi har pusslat och planerat sommarsemestrarna, dividerat och tjafsat tusen gånger med våra utländska chefer och kollegor som tycker att det räcker med max 2 veckor på sommaren, sagt "semesterlagen" ungefär lika många gånger och till slut fått ihop det. Med undantag för en futtig liten vecka i mitten av juli där det generellt var snålt med folk på plats i alla koncernens bolag. Det var min första planerade semestervecka, men schysst som jag är så sa jag att jag kunde väl flytta fram den en vecka. I samma andetag sa jag, sniken som jag är, "fast då vill jag vara ledig lite i början av sommaren också". Och i början av sommaren är det ju ingen som är extremt sugen på att ha semester, så där fick jag vraka fritt. Har nu tagit ledigt från 28 maj till 7 juni, och så fick jag med klämdagar och halva dagar runt nationaldagen och sparade därför ett par semesterdagar. HELVETE VAD JAG KAN RÄKNA UT DET. Mvh Nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar