torsdag 12 april 2018

Bygga hönshus - an epic movie, part 27

I tisdags kväll träffade jag knappt min man. Jag skulle iväg och hålla hundkurs och åkte innan han kom hem från jobbet. Sedan kom jag hem från hundkursen och såg att han var på väg till affären. När han kom hem med sitt mjölkpaket så stod jag i duschen och när jag kom ut ur duschen så hade han gått ner i källaren. Så hela umgänget utgjordes väl i princip av meningen hej-hur-är-läget-jag-går-och-lägger-mig-nu. Men under denna min frånvaro hade det ändå hänt saker. Mmmm. Älskar när det händer saker av sig själv. Eller det är ju inte av sig själv, men ja, ni fattar.


Nästan färdiga reden! Nu ska det till en baksida
med lucka så att man ska kunna plocka ut äggen
utan att behöva gå in i själva hönshuset.
Det syns inte på bilden, men det har även satts upp
fönsterhakar på det fönster som är i "människodelen"
 så att man ska kunna få god luftväxling inne i
hönshuset i händelse av varma dagar. Fönstren som
är inne i hönsdelen kommer det ju att sitta nät framför,
så de kommer inte att vara öppningsbara.
 
  

To be continued precis som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Inte öppningsbara? Sa hönsen som sitter där och värper ska fa värmeslag...? Hur tänkte ni nu :) ?

    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja, alltså, det kommer ju att finnas en hönslucka som kommer att stå öppen hela dagarna och sen har de ju sin hönsgård där de kommer att kunna gå ut och in som de känner för, så värmeslag tror jag inte är någon större risk OM DET NU NÅGONSIN KOMMER ATT BLI VARMT IGEN :D

    SvaraRadera