tisdag 7 mars 2017

Cancerland, tur och retur

Laddade hem Cancerland - tur och retur av Karin Wahlberg från bibblan för att den låg med under rubriken "nya e-böcker". Trodde det skulle vara någon slags deckare i sjukhusmiljö, men det visade sig vara en berättelse om ändtarmscancer, based on a true story så att säga. Inte alls någon dålig bok och helt uppenbart ett ämne lika angeläget som bröst- och prostatacancer, men inte vad jag hade tänkt mig (fast jag får ju skylla mig själv som inte läste e-bokens motsvarighet till baksidestext först). Sen kändes upplägget ändå lite som en deckare, satt liksom och väntade på någon slags oväntad dramatik eller en upplösning som aldrig kom. Livet beter sig ju inte som i bokform, kan man väl säga, och det är kanske orimligt att ha såna förväntningar, men jag tyckte den kändes...lite seg? Samtidigt som jag tycker det är väldigt modigt att skriva så öppet om något så privat och rätt så tabubelagt, så jag skäms lite för att jag inte bara helhjärtat tog den till mig. Den här boken får tre patientbrickor av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar