tisdag 17 maj 2016

Linkedin LinkedOut

Alltså, är det bara jag som inte fattar vitsen med det hära LINKEDIN? Har ju inte ens fattat förrän ungefär nu att det ska uttalas "linked-in" och inte "Lin-Kedin", men jag är ju å andra sidan inte heller känd för att vara först med det senaste. Ja, men i alla fall. Jag registrerade mig där nån gång när jag var sådär riktigt sägauppmigförbannad på mitt jobb, för att...ja, det är lite oklart varför, men jag antar att jag tänkte vaga tankar om att det kanske är så man gör i detta nådens år 2015 (som det var då). Men jag fattar inte vad man ska göra? Och ibland får jag något meddelande om att det finns jobb som jag kan söka, men de ligger ju undantagslöst i Tjottahejti i förhållande till där jag bor, så dess funktion som arbetsförmedlande tjänst ställer jag mig rätt tveksam till. Och ibland drösar det in ett mail om att någon vill lägga till mig till sitt nätverk, och jag är väl inte knusslig utan kan acceptera nästan alla som inte är sverigedemokratdummaihuvudet, så jag klickar på "ACCEPT" men sen då? Ska man börja chatta med varandra? Utbyta vuxna åsikter om jobbet och karriären och livet och universum och allting? VÄLDIGT OKLART DET HÄR måste jag säga.   

I övrigt har jag lämnat in mitt satans kaninprojekt nu idag efter att det har legat och gosat till några dagar. Läste sedan snabbt igenom texten och tryckte på UPLOAD för att få saken ur världen. TROR det är den sista uppgiften i den kursen, sen är det bara den förbannade pedagogiken kvar att ro i land. Och det är ju som att ro utan åror. I sirap och kvicksand. Känner att jag mycket hellre vill sitta på ryggstödet till en kommunal parkbänk och tufft kedjeröka röda Prince som köpts styckvis på Calles Tobak medan resten av klassen tragglade hade högläsning ur den mossiga franskboken ON Y VA, sådär som det anstår en som är skoltrött. Är det sådant man skriver om på LINKEDIN? 

1 kommentar:

  1. Jag säger också Lin-KEEDIN. Och är lika oförstående. Ska vi bilda klubb?

    SvaraRadera