måndag 23 maj 2016

Ett tekniskt geni bloggar pt 2

Idag skulle jag sätta en sån där REMINDER, som det tydligen heter på svenska, på ett jobbmail. En sån där flagga som påminner en att man har grejer att ta tag i. Brukar oftast ta tag i grejer direkt, men nu tvingar omständigheter iväg mig ut i det blå och då krävs det tekniska lösningar för att inte glömma bort viktiga grejer.

Ja, men i alla fall. Vi har ju bytt system på jobbet och vid något tillfälle som jag inte längre minns har jag tydligen suttit och utforskat och testat olika funktioner. Nu när jag satte en sån där REMINDER-flagga på några väl valda mail så var det någon som inte kan vara någon annan än jag som hade döpt den kategorin till "JÄVLIGT VIKTIGT OCH BRÅTTOM VA". Och precis som med min profilbild så har jag nu ingen aning om var man ställde in såna här grejer, och till skillnad från i vintras så har jag inte heller tid att sitta och pilla med sånt. Får väl leva med det tills...någon gång när jag har tid/lust/ork att ta tag i det. Dvs aldrig, känns det som nu.  Shit happens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar