måndag 9 november 2015

Det var dans och hålligång

Stormen Freja kom och stormen Freja gick, inte direkt obemärkt, men rätt så skonsamt förbi oss trots massiva klass 2-varningar. Det kändes faktiskt skitlöjligt att prata om att man måste hem och stormsäkra, för på dagen var det fan i mig fullständigt vindstilla. Och när jag gick och lade mig var det inte blåsigare än vanligt, nästan så att jag trodde att SMHI hade skämtat aprilo med mig. Men sen på natten så blåste det upp lite mer rejält, sådär så att vinrankorna som växer utanför vår ytterdörr slet sig loss och började piska på fönster och dörrar så att man lätt skulle kunna tro att det stod en seriemördare à la amerikansk skräckfilm och krafsade därutanför. Men mer dramatiskt än så blev det alltså inte, och det är man ju tacksam för. Frejas storebror Sven gjorde oss ju till exempel strömlösa i två dygn mitt i smällkalla senhösten, och då kan man ju mer hålla sig för skratt.

Igår fick jag äntligen se filmen Tjuvheder, och ja, den var bra. Inte på mys-feelgood-sättet (om någon nu trodde det), utan mer sådär så man gick från bion med en svettig ångestklump i magen, BERÖRD så att säga. Inte för att jag någonsin har haft några seriösa planer på att börja knarka (även om jag säger det ibland när det håller på att koka över för mig), men VILKET DJÄVLA LIV att leva liksom. Här kan vi snacka stressfaktor som är så långt från "livspusslet" man kan komma. Ouuuih. Missa inte den här filmen.

Och tror ni inte att jag fick VG på min hemtenta i pedagogik? Och detta trots att jag tyckte att det här var det luddigaste jag någonsin hållt på med. Känner mig som något himla geni nu. Alternativt någon som kan ösa ut ord till förbannelse och sedan fösa ihop luddet till prydliga högar, men det kanske kan gå på ett ut? Aja, en fjärdedel av denna GRUNDKURS I PEDAGOGIK är i hamn nu, bara resten kvar. Det kan ju gå precis hur som helst med den, eftersom jag nu har börjat på nästa delkurs, som ska handla om "makt", vilket jag tänkte skulle kännas mer hemtamt, men det är väl fan i mig exakt samma ludd här. Så det lär bli mer ångestdrypande inlägg kring detta framöver, misstänker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar