söndag 6 april 2014

Om mitt hjärta slår

Men hjälp vad jag bloggar dåligt. Skyller på att jag typ inte har varit hemma på hela veckan (sant) plus att det är så "bökigt" att blogga från mobilen (också sant, man är ju ingen ungdom liksom). Men nu är det söndag eftermiddag och lite tid för dumsurf. Problemet är bara att jag i och med att jag kom hem efter att ha varit uppe i ottan och ute i Guds fria natur hela dagen blev vääääääääldigt trött av att dimpa ner i soffan framför kaminen med två snarkande taxar och en laptop i knät. Kommer därför inte på något direkt ämne att blogga om. Igår fyllde en tjej jag känt sen första klass år. Fyrtiosex. Det är ju skitgammalt. Minns när hennes pappa fyllde femtio, vi gick på mellanstadiet och hon tyckte det var pinsamt att ha en så gammal pappa. Nu är hon snart där själv och således även jag. Det känns ändå okej. Det är inte som att man tänker låta fotografera sig sittandes vid ett bord med tusen blomvaser på, som folk som fyllde femtio förr i tiden gjorde och som känns som höjden av töntighet. Nu var det ju i och för sig inte femtio utan fyrtiosex, men tiden går ju. Tror dock inte ens smak kommer att ändras så värst radikalt på fyra år, fast säker kan man ju förstås aldrig vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar