tisdag 29 april 2014

Ca plain pour moi

I morse när jag körde till jobbet lossnade ena vindrutetorkaren. SWOSCH, så låg den i diket (eller någon annanstans bakom mig, hann inte se). Det var en grej som aldrig hände under alla de år jag ägde och körde The Mighty Queen of Volvo, och det är inte heller inte en grej jag tycker man skulle kunna förvänta sig av en nästan ny bil. WTF! Detta betyder att jag måste lägga in "ett besök på Biltema" i mitt redan rätt så späckade dagsschema, och det gör mig lite trött.

Vad man inte heller förväntar sig är att sökfunktionen på Spotify ska lägga av. Men det gjorde den, och jag tänkte att äh...det är nog bara någon driftsstörning, det går nog över om någon dag. Det gjorde det inte. Då tänkte jag att äh...det funkar nog att logga ur och logga in igen. Det gjorde det inte heller. Då tänkte jag att äh...det funkar nog att starta om telefonen. Icke. Då blev jag sur. Betalar väl inte 99 kronor i månaden för att BARA lyssna på en och samma låtlista om och om igen. Så jag mailade deras support, och fick raskt ett svar där de ville veta vad jag hade för "device", vilket operativsystem, vilken version av Spotify och en massa annat JOBBIGT. Men det fick jag ju ta reda på. Sen fick jag veta att de "jobbade på mitt fall", vilket alla vet ju är synonymt med att åka snowboard och dricka Joltcola, för det sysslar ju alla IT-supportmänniskor med cirka twentyfour seven. Det är alltså inte fördomar utan ren fakta. Tror jag.

I alla fall, det gick ett par dar. Sen fick jag ett mail där någon Tristan tackade för mitt tålamod och sa att nu skulle det vara fixat. Och så funkade det igen, bara sådär. Blev helt orimligt glad för detta och letade upp lite franskt 70-talsdisco i form av Plastic Bertrand att stampa takten till. Lite oväntat kanske, men sån är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar