tisdag 8 april 2014

Eyes wide shut

För ett tag sedan sa dom på nyheterna att någon hade råkat ge en patient Revaxör istället för ögondroppar. Det stod nog i tidningen också, så det måste ha varit här i Ankeborg med omnejd. Klantigt, kan man ju tycka, och det tyckte jag med. Fast idag har jag precis lyckats med konststycket att ge mig själv nässpray i ögat. Slant på något konstigt vis precis när jag skulle trycka till så att munstycket åkte ur näsborren och sprayade fritt som i en dröm och merparten av spraydosen landade på hornhinnan. Det var en ganska oskön upplevelse, kan jag meddela för den som länge undrat hur det känns. Funderar nu på om den avsvällande effekten kommer att påverka ögat så att det inom kort kommer att krympa och ramla ur ögonhålan. Den som lever får se. Obs, SE. Ha ha ha.

2 kommentarer:

  1. Haha. Har skrattat åt detta med krympande ögon. Så mycket att kollegan på redaktionen undrade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan meddela att den avsvällande effekten var försumbar. Ögat sitter fortfarande kvar :)

      Radera