fredag 21 november 2008

They say I wont make it to the top of the hill, wont take the fruit off the tree

Idag fick jag ett mail från min exmake (50+). Han påpekade att det saknades knappar i en jacka, tillhörande husets tonåring (17), och undrade om jag kunde fixa det i helgen. 

Jag har en princip, och det är att aldrig maila i vredesmod. Därför skrev jag inte något av följande:

  1. Är man 17 år så borde man fixa att sy i en knapp på eget bevåg. Har man aldrig gjort det innan så är det fan i mig på tiden.
  2. Är man 50+ så borde man verkligen fixa att sy i en knapp på eget bevåg. Har man aldrig gjort det innan så är det fan i mig hög tid.
  3. När man är 17 år och en fri ande är det coolt att inte ha knappar i sin jacka.  
  4. Jag hade ETTA i syslöjd på högstadiet.Även om man har varit skilda i hundra år så borde ens exmake komma ihåg att hans exfru aldrig satt som någon Raskens Ida och sydde om kvällarna utan använde textillim till det nödvändigaste och sket i resten ("I'm a rebel...come on!"). Och ens exmake dessutom skämde ut en inför dagispersonalen när det var aktuellt att träffas och sy maskeradkläder med orden "Ja, vi får väl se om Sparkling kan limma ihop någonting"
    (Obs, TROTS DETTA kan jag sy i en knapp på eget bevåg, om jag måste).   

Man tjänar mycket på att aldrig maila i vredesmod. 

I nästa liv ska jag ha som princip att aldrig maila på fyllan. 
Nästa liv kommer att bli jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar