måndag 14 september 2020

Till stallet istället, v 37 2020, pt 2

I fredags var vi ett gäng som dök upp till drop in-ridning. Tror vi var 8-9 stycken, hade inte så bra koll för jag var sen (skulle slinka inom Ica och handla mellan jobbet och stallet, tog självscanningskassan för att det "skulle gå lite snabbare" och jamen då blev det väl sån där kontroll och jag fick packa upp allt som jag omsorgsfullt knölat ner i mina påsar och allting tog TUSEN ÅR och var jag inte stressad innan så blev jag det då) och Köttbullen står i en egen del av stallet (hon står alltså inte ensam, men det är bara ponnyer i den avdelningen) så jag hann inte direkt prata med någon. Humöret (hos mig) sjönk när Karin sa att vi skulle vara på stora utebanan (HATAR STORA UTEBANAN) men steg igen när hon sa att vi skulle skritta i 40 minuter, och då var det såklart inte att såsa omkring på lång tygel utan diverse övningar i skritt (ÄLSKAR SKRITTÖVNINGAR) där man jobbade individuellt med det man tyckte man behövde jobba med. Oj vad vi slet! Både jag och Köttbullen var precis genomsvettiga efter detta pass, och OJ vad fin hon blev. Vänstervarvet var det bara att sitta och njuta i, högervarvet finns det såklart fortfarande kvar att jobba med men med tanke på att det inte ens gick att ställa henne åt höger i våras så kan man numera åtminstone se ögonbågen ibland. Den inre alltså, får hon välja går hon utåtställd i höger varv. Sen skulle vi galoppera och då passade jag på att träna galoppfattningar. Fick till flera som var riktigt fina! dvs som inte inleddes med VM i slängtrav. Sen kan hon fortfarande inte riktigt fatta galopp på rakt spår, men det kommer väl. Mmm, var så nöjd med henne. Sen skulle vi trava av och jag provade att länga ut tygeln och tyckte minsann att hon sökte sig framåt-nedåt riktigt fint. Sen körde hon ner huvudet med full kraft sådär som hon gör när hon tycker det är jobbigt, och jag höll på att flyga av för jag var inte beredd och hon är som sagt väldigt stark. Nu satt jag kvar, men det var ändå ett lite ovärdigt avslut. Hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar