onsdag 24 oktober 2018

Så dumt!

Insåg precis att jag kommer att missa TRE ridmåndagar på raken. På måndag är jag i Danmark på jobb. Veckan därpå är det teori och veckan efter det bär det av mot Tyskland på en annan jobbgrej. Kommer alltså att få användning av mitt pass. Alltid nåt, men jag föredrar ju att vara hemma tio gånger av tio istället för att tvingas ta ställning till om jag "vill checka in väskan eller endast resa med handbagage"? Fick maila min chef (som också ska med) och fråga hur stort ett handbagage får vara. Pinsamt. Aja, mer ångestinlägg på detta tema lär ju följa. Bland annat behövs ju instruktioner kring vad i ens necessär som ska läggas i plastpåsar, eller om det kanske inte är så längre? Sist jag flög (den svindlande sträckan Kastrup-Gardemoen) så trodde jag det var ett skämt, så jag fick stå i kön till säkerhetskontrollen och ordna. Pinsamt 2. Men man får väl ta ett helvete i taget, tänker jag.  Nu stör jag mig som sagt mest på att jag missar ridning och att det inte kunde ha varit teori nån av de andra gångerna istället. Har inget emot teorigångerna (2 gånger per termin), men missar ju hellre en sån gång än en ridlektion. Tur att drop in-ridningen finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar