tisdag 23 oktober 2018

Till stallet istället, v43, pt1

Saker som var positiva med gårdagens ridlektion: Jag fick i alla fall inte skavsår av de nya stövlarna (men då hade jag också preppat med att smörja in knävecken med karledssalva).

Saker som var negativa med gårdagens ridlektion: Cirka allting annat.
Nä, nu överdrev jag kanske lite, men det kändes verkligen inte bra. Även om stövlarna inte skavde så var de stela som sju svåra år, jag kunde inte sänka hälarna, jag tappade stigbyglarna, jag tappade fan i mig till och med balansen på ett sätt som jag inte gjort sedan jag var liten och skumpade omkring barbacka på ett gotlandsruss. Eller ja, det kändes i alla fall så. Sen skulle vi rida en övning där man skulle vända rätt upp på medellinjen, göra tiometersvolt åt antingen höger eller vänster vid X och sedan fortsätta på medellinjen i öppna. ÄR JU INTE MIN GREJ. Inte Pojkens heller, i alla fall inte igår. Han stod emot och var allmänt seg. Fick väcka honom med ett par rapp med spöet vilket inte känns jättekul och sedan blev han nästan lite väl springig istället. Kommunikationen lämnade en hel del övrigt att önska också. Tyckte sedan att alla var i vägen på övningen och att det blev trafikstockning när vi skulle vända rätt upp, vilket är ytterst konstigt för vi var bara åtta och förra veckan red vi en liknande övning fast utmed spåret och då var vi tio och alla fick plats. Utöver det blev galoppfattningarna mest PISS. Aja, det är bara att bryta ihop och komma igen. Det dumma är att jag missar nästa veckas ridning för jag måste åka på tjänsteresa. Hatar tjänsteresa. Hatar hela världen. Mvh: Mogen_och_balanserad_68:a

2 kommentarer:

  1. Åh, tappa stigbyglarna är en så himla fånig känsla. Att inte få ordning på öppna och sluta var däremot en så vardaglig känsla att jag inte ens lade märke till den. Jag var aldrig något dressyrämne direkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ENORMA problem med öppnor och slutor, får liksom aldrig till det tillräckligt bra för att jag ska få en känsla för hur det "ska" kännas. Men nu får jag väl lägga mig på nivån att hålla kvar fötterna i stigbyglarna istället...

      Radera