måndag 7 november 2016

What's the frequency?

I morse när jag gick ut för att sätta mig i bilen och köra till jobbet så låg det exakt åtta snöflingor på vindrutan. Som första snö betraktat var det rätt fattigt, men ALLDELES LAGOM om ni frågar mig. Behöver inte komma en flinga till. Tack för ordet.

I övrigt önskar jag att det kan bli onsdag så att valet i USA kan stökas undan. Seriöst, det har ju dividerats både avigt och rätt i månader och jag är svintrött på Clinton vs Trump. Hoppas vid alla gudar att det amerikanska folket tar sitt förnuft till fånga och inte röstar fram en djävla cirkusclown till att styra världens öden, men det ska man väl inte vara för säker på.

Lite konstigt också att ha val på en tisdag? Man kan föreställa sig att man hos oss en gång i tiden tänkte att "i en demokrati är det viktigt att så många som möjligt får vara med att rösta, alltså bestämmer vi att valdagen alltid ska vara på en söndag för det är den dag som de flesta är lediga på och därför kan tänkas ha tid att vandra iväg till vallokalen". Men en tisdag? Hur tänkte de här?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar