torsdag 17 november 2016

Duschscenen, den snåla varianten

I vårt hus är det ganska långt mellan varmvattenberedaren och badrummet, eller varför inte mellan varmvattenberedaren och köket, ja hur som helst innebär det att man måste spola ett tag innan varmvattnet behagar sprida sig i systemet och komma ut ur kranen. Vi har bott i det här huset i sju år, och typ NU har jag kommit på att man kan sätta på duschen och låta den stå och strila i tomme medan man till exempel klär av sig eller borstar tänderna, och så har man VARMVATTEN DIREKT.

Jag är uppvuxen i hus på landet med egen brunn som sinade så fort det inte hade regnat på ett par veckor så jag är rätt strängt uppfostrad när det kommer till slös med vatten, så jag tänker att det kanske har varit det som hejdat mig innan. Fast helt seriöst så har jag ju stått och låtit duschvattnet strila mot väggen på duschkabinen tills temperaturen börjat närma sig behaglig, och det är ju inte speciellt sparsamt. Och fy farao vad trist det är att stå där och trampa och försöka undvika det iskalla vattnet. Tycker nästan mitt liv har tagit en vändning mot lyx och flärd i och med denna snilleblixt, att man kan sätta på vattnet lite innan alltså. Känner mig både extremt smart (som kommit på detta) OCH extremt korkad (som levt 48 jordsnurr utan att ens komma på tanken) på samma gång, ta och sug på den smakliga kombinationen ett tag.

Ja, det var väl allt från MENSA för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar