tisdag 8 november 2016

Stjärnhoppningen

Min man tipsade om att det skulle börja ett program som hette Stjärnhoppningen (eller något liknande) på typ Barnkanalen, och i helgen brände jag av tre avsnitt. Blev dock besviken, jag trodde ju att det skulle vara som Stjärnkuskarna, som ju fångade mig totalt förra sommaren eller när det nu var, men det här var en blek och trist kopia. För det första ville jag spontant säga att alla deltagare var skittråkiga, fast det stämmer ju inte. Han Ola som var någon slags barnprogramledare var ju väldigt skojfrisk och humoristisk och bjöd på sig själv, till skillnad från den andra Ola (Rapace), som framstod som Sveriges tristaste person, fast det kanske han inte är, men han gjorde i alla fall inget för att motbevisa det. Rickard Olsson är rätt rolig, tycker jag (min man håller inte med, men det här är ju inte hans blogg) och Sissela-vad-hon-nu-heter är ju alltid underhållande och dessa personer verkade alltså ha någon form av humor och självdistans. Till skillnad från Magdalena Graaf (gäsp) och de båda Sarorna. Den ena (Varga? Varja?) hade jag aldrig hört talas om men det var ju ett himla gnäll om allt möjligt, och den andra (Larsson) blev jag besviken på för hon uttalade sig så djävla stöddigt. Det är svinbra att ha attityd och att göra stöddiga uttalanden om viktiga saker som till exempel feminism, all eloge till Zara Larsson för det. Men för den sakens skull behöver man ju inte bete sig som att det i det närmaste vore en kränkning av de mänskliga rättigheterna för att någon leder ens häst när man rider för första gången.

Sen tycker jag inte att upplägget var speciellt rättvist heller. I Stjärnkusken hade ju ingen kört förut, men här fanns det dom som var med för andra säsongen "enligt reglerna". Det är klart att det aldrig kan bli RÄTTVIST så, men det känns ändå som ett märkligt upplägg. Jag menar, det är faktiskt inte BARA hinderhöjder som avgör huruvida man nollar en bana eller ej. Plus: tycker rätt synd om hästarna som måste stå ut med att bli ryckta i munnen och dunsade i ryggen för att folk ska rida fortare och hoppa högre än vad de egentligen klarar av bara för att de är vinnarskallar från helvetet. 

Så nä. Detta program kommer jag INTE att följa.
Mvh Besviken hästtjej_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar