måndag 31 oktober 2016

Hästjobb

Har slitit och släpat och trälat och gnott mer än vad som är rimligt på sista tiden, och har därför ont både här och där. I vanliga fall brukar jag rätt framgångsrikt bota de flesta av mina fysiska krämpor med sporttejp, men nu kände jag att jag mer behövde något slags stödbandage. Något mjukt och värmande men ändå fast. Besökte apoteket, men kammade noll, där fanns bara små fesna gasbindor som inte på något vis var till någon hjälp för en sur och svullen led. Åkte därför dit jag borde åkt raka vägen från början, till Hööks. Är det någonstans det finns stödbandage och paddar och kraftfulla liniment så är det i hästaffärer. Kände mig nästan återställd bara av att gå därifrån med en rejäl kasse i näven. Råkade även spontanköpa ett par svindyra ridhandskar i skinn eftersom jag, host, harkel, funderar på att börja rida igen. Kanske inte lika ofta som förr, men liiiite oftare än turridning på islandshäst en gång per år? Because I'm worth it? Because I have nya handskar? Någonstans får man ju börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar