torsdag 27 oktober 2016

Hallå bibblan, hur är läget?

Har i det närmaste sträckläst sex böcker om rättsarkeolog Ruth Galloway - den sjunde och inledande läste jag förra sommaren - av Elly Griffiths sista tiden och tycker de är så svinbra. Avslutade den näst sista igår, fumlade med darrande fingrar in på bibblans hemsida för att se om den åttonde, utgiven i år, fanns som e-bok och lyckan var total när det visade sig att så var fallet. Lyckan havererade totalt när det visade sig att biblioteket uppnått månadens kvot av e-böcker så den inte gick att ladda ner. Bibliotelet måste nämligen betala en slant till...någonstans, oklart vart, för varje nedladdning och deras budget tillåter bara ett visst antal per månad. SURT!  Måste nu vänta ända till 1 november, vilket känns som en EVIGHET.

Tröstar mig lite med att jag häromdagen fick hem Stephen Kings senaste, Sista vakten. Fast den tänker jag spara tills jag har gott om tid. Så jag bara kan bädda ner mig i soffan och ligga där en hel dag och bara njutläsa. Den tiden finns ej riktigt just punkt nu, får jag väl erkänna. Men snart? Mvh hoppfull_68:a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar