tisdag 14 april 2015

Jordskott

Har precis betat av veckans avsnitt av Jordskott på Svt Play. Måste stressa på med sånt för annars hotar Marcus på jobbet med att jag får sitta i serverrummet och fika, ensam, för att inte störa eftersnacket med mina stränga APP-APP-APP-INGA-SPOILERS-tjut. En dag är okej, för Marcus, som har småbarn som inte sover på nätterna, brukar somna vid första försöket och får därför ha någon dag extra på sig. Men det går inte an att dröja framemot torsdag-fredag med att ha kollat, då blir det sura miner och stor risk för spoilers. Och så vill man ju inte ha det.

Om Jordskott tycker jag så här: Rätt kul. Lite seg ibland, inte fullt så läskig som jag hade trott. Men kul med lite nya grepp i svenska kriminalserier av vilka det annars tenderar att gå tretton på dussinet ifråga om händelseutveckling och fasta karaktärer. Twin Peaks-referenserna var först lite störiga, men nu rätt roliga. Och så gillar jag ju Göran Ragnerstam. Eftersom han nästan alltid får spela karaktärer som är helt creepy så kan man ju få intrycket att han är creepy som person, men jag gillar honom ändå. Hoppas redan på en säsong 2 av Jordskott. Och att hans karaktär inte går och DÖR nu då, det hade ju varit för träligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar