torsdag 9 april 2015

Cooking and feeding

Men alltså, är det bara jag som stör mig på alla dom här receptsajterna i stil med Tasteline, Kokaihop och gudvetalltvaddeheter. Alltså, det är väl bra att det finns, men det slutar alltid på samma sätt. Man googlar något recept på något man råkar vara sugen på, låt oss säga kladdkaka, och så hamnar man ALLTID på någon sån sajt och där finns det 5467 olika varianter av kladdkaka och så måste man sitta och vansinnesklicka sig igenom allihop för att se vad som verkar vara godast eller mest lättlagat. MEN ORKA, säger jag bara.
Är kanske mer ute efter en receptsajt i stil med Sovjetunionen. En maträtt, ett recept. Nä, jag skojar bara. Men jag blir helt matt av allt detta överflöd och att det tar sån tid att beta sig igenom alla dessa varianter av alla dessa recept som finns på alla dessa maträtter. Föredrar nog alla gånger en gammaldags hederlig kokbok, även om jag sällan använder någon utan mest freestylar.

Hur som helst: någon borde styra upp designen på de där sajterna innan jag får en hjärnblödning. Tack för ordet.

Mvh
dåligtpsyke_68:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar