fredag 19 april 2013

Sömngångarbladder

Klockan är 20.30, snart läggdags. Jag gillar lite att gå upp tidigt även på helgen, för då behöver man liksom inte upprätthålla fasaden av att man är en sån som orkar vara vaken även när klockan passerat 21.00. När det är helg ska man ju gärna sitta uppe och uggla lite längre än i veckorna, men ska man upp i ottan så är det helt legitimt att dröna ner i bingen så fort det börjar dra lite i ögonlocken. Gå och lägga sig i sängen = bästa stunden på hela dagen (typ).

Från det ena till det andra. Jag har lyssnat omotiverat mycket på Veronica Maggio på sista tiden. Inte av egen vilja, ska väl tilläggas, men hon spelas jämt och ständigt på P4 tycker jag. Och om Veronica Maggio tycker jag så här: Att hon är för djävla dålig. Menlös musik, gnällig röst och intetsägande prettotexter. Med en sådan stämma borde hon snarare viga sitt liv åt att hålla telefonväxeln i "Ring P1" varm än att spela in skivor.  Om någon frågar mig då alltså, vilket det i och för sig inte var någon som direkt gjorde. Men jag måste få säga det ändå. Hon har visst varit ihop med han den där Oskar Linnros, läste jag i DN för ett tag sedan. Om honom tycker jag så här: Att han är för djävla dålig. Menlös musik, gnällig röst och intetsägande prettotexter. De borde ha varit det perfekta paret, men enligt samma artikel i DN så var de uppenbarligen inte det.

Idag pratade vi om "dagens ungdom" på jobbet. Då är man fan gammal och mossig. Micke beklagade sig över att dagens ungdom tittar på tv och sms:ar samtidigt som de läser läxor. Jag sa att dagens ungdom förmodligen är så obildade att de inte ens klarar av att peka ut Sverige på en blindkarta. Då trodde Micke (50+) att en blindkarta var en karta där ländernas namn stod med Brailleskrift, så det är uppenbarligen inte bara dagens ungdom som har kunskapsluckor.

Ska samla ihop mig och gå och borsta tänderna nu. På tv är det någon musikal. Musikal är ett konstigt fenomen, man tar liksom det sämsta från både musik och teater och lägger i en påse.  Fast jag kan inte låta bli att imponeras av musikalskådespelare, för det är ju inte några korta lättsjungna stycken de måste lära sig utantill. Har sett både Evita och Blodsbröder i modern tid, och där var det minsann episkt värre Och med tanke på att majoriteten av Sveriges befolkning knappt ens kan första versen till "Sov du lilla videung" så är det faktiskt något av en bedrift om ni frågar mig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar