onsdag 10 april 2013

RUZZLE

Idag har varit en dag som inleddes och genomlevdes i sällskap med en DJÄVULSK huvudvärk. Nu, framför brasan och efter en taxpromenad och med ett par knarkhuvudvärkstabletter stillsamt susande i blodet börjar livet kännas drägligt. Men i övrigt: totalt bortkastad dag. Skithuvud.

Spelar Ruzzle som en galning. Har blivit helt beroende. Ingen vill spela med mig. Katarina på jobbet är outstanding, tror hon tycker det börjar bli lite tråkigt att spela mot mig eftersom hon alltid vinner. Min syrra och jag är ganska jämna, men hon prioriterar taskigt. Ett Ruzzle om dagen är ju alldeles för lite. Så jag får spela mot en massa slumpade motståndare som aldrig återkommer. Vet inte vad vett och etikett säger, får man liksom stalka sina slumpade motståndare och bjuda in till omspel gång efter annan (men varför bjuder i så fall ingen in MIG? är jag en sån sopa?) eller finns det regler för sånt?

Jaha, men om det sitter någon hugad Ruzzlespelare och trycker bland mina få läsare, var inte blyga. Dachshundrun heter jag (man fick inte ha ett så långt namn som dachshundrunner, som (bland annat) är mitt Quizkamps-namn, om någon Quizkampare skulle vilja ge sig till känna. Come on, utmana mig då. Jag behöver stimulans och förströelse.


2 kommentarer:

  1. Om jag hade varit begåvad med en sån där klösbräda så hade jag gärna gått en match. För det handlade om nåt frågesportsaktigt, va? Jag älskar frågesport!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Quizkampen är frågesport, i Ruzzle ska man förbinda bokstäver till ord. Båda = sjukt beroendeframkallande. SKAFFA KLÖSBRÄDA, KATTEN!

      Radera