tisdag 14 juni 2011

Värdelöst vetande, eller kanske inte

Har fått en utmaning av Plastmamman. Här kommer saker som kanske inte är så intressanta, men det får ni tugga i er i alla fall. Eller blunda.

Vad gjorde du kl 08 imorse? Jobbade högintensivt sedan flera timmar tillbaka. 
Vad gjorde du för 15 min sedan? Skrev ett halvsyrligt mail till Svenska Brukshundklubben som envisas med att skicka inbetalningskort på medlemsavgift som betalats för flera månader sedan.
Vad var det senaste du lyssnade på? Signaturmelodin till "Tre Kronor", hahaha.
Det sista du sa högt? "AmenvadFAAN..." (rakt ut i luften till ingen särskild)
Det senaste någon sa till dig? "Var är den vanliga skärbrädan?" (Spännande...)
Vad har du druckit idag? Juice, te, kaffe, mineralvatten.
Vad var det senaste du åt? Choklad. Skyller på hormoner.
Vad var det senaste du köpte? 4 par Aquasocks.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun.
Vad är det för väder hos dig nu? Växlande molnighet skulle jag nog kalla det. 
Godaste glassmaken? Choklad blandat med romrussin.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nix.
Sover du tungt? Dessvärre inte.
Drömmer du mardrömmar? Det händer.
Trivs du med ditt jobb? Oftast. Utom när det är som om man mixar Cityakuten med En annan del av Köping och snabbspolar. Så har det varit nästan hela det här året, så jag är lite sliten.
Favoritklädsel? Slacker.
Favoritlåt just nu? Idag sjöng jag "Varför skola mänskor strida" för att förströ mig själv när jag åkte i en bil utan stereo. Lite otippat faktiskt.
Vad ser du om du tittar till höger? En lampa som har varit min mormors.
Vad gör dig glad just nu? Gratis ved.
Vad ska du göra härnäst? Gå och lägga mig.
Höger- el vänsterhänt? Båda delarna.
Humör just nu? Lite stressad eftersom vi har revision från HELVETET på jobbet imorgon.
Favoritgodis? Choklad.
Kläder just nu? Röd och mycket urtvättad Philosophy Football-tröja  med Bill Shankley-citat, eftersom jag är på väg att gå och lägga mig.
Sommarplaner? Väldigt diffusa än så länge. Men jag hoppas det inkluderar någon form av besök av min bästa bror och hans familj. Obs, det är min enda bror, det är inte så att jag har ytterligare en bror som är ett lite sämre alternativ. Inte mig veterligen åtminstone.
Hur många kuddar sover du med? Tre. Gärna fler om det finns. Jag är kuddberoende.
Spelar du något instrument? Gitarr till husbehov.
Morgon- eller nattmänniska? Morgonmänniska så in i vassen.
Vad är viktigast för dig? Min flock. 
Är du kittlig? Inte speciellt.
Snarkar du? Helt oskyldig är jag nog inte.
Äckligaste insekten? Fästingar är visserligen inga insekter, men de är fan så äckliga i alla fall.
Stökigt el välstädat? Välstädat är ambitionen.
Längtar du mest efter just nu? Semester!

Skickar vidare till Nikky.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat, Sparkling. Jag undrar förstås vad du ska med 4 par aquasocks till? :-)

    SvaraRadera