tisdag 14 juni 2011

Let your balalaika sing what my guitar wants to play

Idag lyssnade jag på en liveversion av Scorpions gamla slagdänga Wind Of Change när jag körde till jobbet. Och då undrade jag om de visslar på riktigt när det är live, eller om det kanske är en inspelad vissling? För själva visslingen är ju liksom introt till Wind Of Change och alla vet ju hur svårt det kan vara att vissla när man är pressad. Eller det kanske inte alls alla vet, det kanske bara jag som har svåra problem med att vissla på befallning. Men det hade ju varit förargligt om man presenterar sin näst intill största hit genom tiderna och så kommer det inte ett ljud. Men hur har de i så fall löst det rent tekniskt? En liten diktafon med inspelad vissling som flinkt hålls upp intill mikrofonen, eller är det mer avancerat än så? Kan man ju fråga sig.

Så går mina tankar strax efter klockan 05 en vardagsmorgon.Jag lär inte bli upplyst i frågan heller. Tror inte Klaus Meine läser min blogg nämligen. Här får man sväva i ovisshet. O-visselhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar