måndag 15 februari 2010

"Vadå, tror du att du är författare eller?"

Kultursnack i marginalen:

På radion spelas musikstycket Air av JS Bach.

Min pojkvän: Är det Air den här heter?
Jag: Ja...Air on a G string.
(Tystnad)
Jag (fundersamt):
Undrar vad den heter på originalspråk, det måste ju vara på tyska? Luft någonting kanske...Eller vad det nu kan heta på tyska, men det heter ju Luftwaffe så något i den stilen kanske.   
Min pojkvän (efter en stund): Alltså jaha, jag trodde du försökte skämta om att någon skulle fisa i en stringtrosa.
Jag: WHAT?
Min pojkvän: Jamen jag fattar NU..."on a G string". Jag tänkte ju "jaha, och vad var det för roligt med det?" och så börjar du prata om vad det hette på tyska. Det var ju inte heller särskilt roligt.
Jag: Alltså, här försöker man sprida lite kultur och bildning och så hamnar man direkt på Eddie Meduza-nivå. Det är inte HELLER särskilt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar