tisdag 16 februari 2010

Sony Fucking Djävla Kuk-Walkman

Förra hösten eller när det nu var så köpte jag en ny mp3-spelare och tänkte att nu djävlar skulle jag ta mig upp ur no-name-spelarträsket och unna mig lite bra ljud. Så jag slog till på en Sony Walkman med ett fantastiskt bra ljud. Bortsett från det gör den ingen människa glad. Den kan omöjligt fås att samarbeta. Den vill inte ta emot information från mediaspelaren och det går inte att göra låtlistor, utan man får liksom lura systemet genom att skapa mappar och kopiera låtarna dit och sedan gräva sig ner i en filstruktur från helvetet när man vill ha något speciellt tema. Och varje gång man startar så måste den stå och sega sitt Creating library... i flera djävla ÅR. Och har man bett den att slumpa fram låtar så återvänder den lik förbannat till det som den tycker är låt nummer ett varje gång den har varit avstängd. I mitt fall tycker Sony Walkman att Schlampe med Die Toten Hosen är låt nummer ett. Jag tycker den är jättebra, men jag vill inte lyssna på den VARENDA GÅNG jag är sugen på lite musik, och framför allt vill jag inte lyssna på den bara för att något Sony Djävla Walkman-kretskort har bestämt sig för att tvinga mig till det. Istället får jag återigen liksom lura systemet genom att lyssna på alla låtar i kronologisk ordning. Vilket innebär att Sony Djävla Walkman skiter i sin egen filstruktur och spelar alla låtar rakt av. Och eftersom det inte går att göra låtlistor på annat sätt än att kopiera låtar till mappar, så finns alla låtar som ingår i en "låtlista" i minst två kopior. Som spelas efter varandra. Det blir ju lite tjatigt och jag är INTE nöjd. Här har man betalt dyra pengar för att få god teknik och istället får man en stor påse problem.

Nu har den till råga på allt börjat krångla också, liksom sätta sig på tvären som ett barn i trotsåldern. Ladda ur sig på nolltid, stänga av sig själv när den känner för det, sånt där djävla trams. Jag tror det beror på att jag hade den i fickan när jag var ute och gick i någon av den här vinterns otaliga snöoväder. Fickan var lite öppen, så några flingor föll ner på mp3-spelaren och det tålde väl inte den här klena skapelsen. Den har redan gått sönder och fått bytas en gång, men nu tänker jag fan i mig låta evolutionen få arbeta ostört med det här. Sony Walkman rules hell, nu återgår jag till no-name-spelarnas problemfria värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar